Üldine:
Ülesande eesmärk on teha katsetusi H5P mallidega ning luua nendest üks tervik. Üldjoontes on kaks lähenemist – (1) võimalikult paljude mallide läbiproovimine ning (2) õpieesmärgist lähtuv mallide valimine. Mõlemad on antud ülesandes sobilikud lähenemised.
Nõuded:
- Kasutada vähemalt kolme erinevat malli.
- Õppematerjali mahu osas meil täpseid nõudeid ei ole, kuid soovitame silmas pidada seda, et selle ülesande jaoks on kavandatud kuni 12 tundi tööd.
- Õppematerjal üles laadida sisuloome lehele (https://sisuloome.e-koolikott.ee/).
- Õppematerjali võib teha ka paaristööna, kuid siis arvestada, et ka õppematerjal peab olema mahukam.
- Valmis õppematerjali kohta koostage lühike blogipostitus (mida tehakse, miks, kellele, jne.) ning lisage sinna materjali link.
ÜLESANDE TÄHTAEG ON: 22.03.24
Eelmise aasta üldine tagasiside:
Mallidest populaarseim oli kindlasti “Multiple choice”, mis on hea valik kui soovite testida õpilaste teadmisi, kuid mis teiste eesmärkide puhul võib jääda natukene nõrgaks. Kui õpilasel puudub väline motivatsioon (näiteks hinne), siis “Multiple Choice” ei tekita mõttepausi. Kui soovite, et õpilane peale mingi teksti lugemist, seda enda jaoks läbi töötaks sobivad “flip cards” ja “Essay” palju paremini, sest nõuavad kognitiivset sisemist dialoogi, mis on mõtete ja teadmiste formuleerimisel olulised. Kui teile siiski see mall väga meeldib, siis palun vähemalt kasutada H5P võimalust kommenteerida õpilase vastuseid. See võimalus suurendab selle malli funktsionaalsust ning annab õpilasele tagasisidet.
Läbivalt puudus õppematerjalidel sissejuhatus. Digiõppevara on üldjuhul loodud iseõppijale, seetõttu peaks iga materjal algama lühikese sissejuhatusega, mis aitab õpilasel häälestuda eelseisvaks tööks.
Oli ka väga innovaatilisi lahendusi mallidega. Soovitan vaadata MerjeK loodud korrutamistulpa, kus oli kasutatud “Drag-n-Drop” malli. Hea näide sellest, kuidas saab piiranguid ka enda kasuks pöörata.
https://sisuloome.e-koolikott.ee/node/17368
Eraldi tooksin välja ka TanelT. Taneli töö puhul jäi silma väga hea arusaam enda õpilastest ning sellest lähtuv erinev lähenemine ja tugi (“scaffolding”, millest ka loengus rääkisime).
TanelT – http://164.92.249.68/wordpress/digitaalne-oppevara/h5p-oppematerjali-koostamine/
Üks täpsustus – juhul kui teete selle ülesande paaristööna, siis palun moodustage paarid samal teemal kursuse projekti tegevatest üliõpilastest (vt 01.03 kontakttunnis täidetud tabel Google Drives). Paaristöö puhul palun tooge oma postituses välja paariliste panus loodud H5P materjalides.
H5P kodutöö.
Teine ülesanne (H5P)